slides: is PDF out?

bdb
Erstie
Erstie

slides: is PDF out?

Beitrag von bdb »

Guten Morgen,

der web-basierte Foliensatz ist nicht barrierefrei. Um mehr als die erste Folie zu sehen, muss ich das HTML-Gedöns in meinem Kopf rendern. In meinem älteren Backup-Browser sieht es nicht wesentlich besser aus.
Diese Art der Vorbereitung ist äußerst unschön, um es vorsichtig auszudrücken.
Mir ist bewusst, dass es dem Veranstalter überlassen ist, ob und wie er Vorlesungsmaterialien zur Verfügung stellt. Der Grund des PDF-Verzichts erschließt sich mir in diesem Fall aber nicht. Ich wünsche mir den Foliensatz in einem "Standardformat", z.B. PDF, zumal das svn-repository bereits genutzt wird (ein svn update und jeder ist auf dem aktuellen Stand).

OliverE
Mausschubser
Mausschubser

Re: slides: is PDF out?

Beitrag von OliverE »

Hi,

ich helfe mir solange mit den 2012 Folien...https://repository.st.informatik.tu-dar ... 12/public/
rechne aber auch damit, dass wir pdfs bekommen?

Gruß

Sebabo
Neuling
Neuling

Beitrag von Sebabo »

Hier ein möglicher Weg um sich eine PDF zu erstellen:

1. Den gewünschten Foliensatz aufrufen
2. Über die Taste 'm' auf das gewünschte Layout wechseln z.B. "All Slides After Each Other (e.g., for creating a PDF)"
3. PDF Drucker bemühen

Gruß Basti

eichberg
Dozentin/Dozent

Beitrag von eichberg »

There is probably some kind of misunderstanding as we have implemented some explicit support for printing.

All you need, is a modern browser (Firefox, Chrome, Chromium or Safari) to make full use of the page. You then just need to change the mode how the slides are rendered (press "m" and use, e.g., the last mode). After that just "print" the slides using a PDF printer.

If you need some further help regarding the way how to use slides, just press "h" after opening a slide set. You'll then get some help how to navigate the slides and all other features.

(Even if you turn-off JavaScript, the slides are still visible and it is possible to browse the document.)

OliverE
Mausschubser
Mausschubser

Beitrag von OliverE »

Vielen Dank

M@tze
Neuling
Neuling

Beitrag von M@tze »

Hello,

i have a problem with printing the slides.
In the browser i can see all slides, but after I printed it some of the slides are empty and other slides are not.
This is independent from the layout I choose.

Greetings
Matthias

eichberg
Dozentin/Dozent

Beitrag von eichberg »

Hi, we have recently discovered this behavior, too. It seems to be a "webkit" issue. I.e., please try it using Firefox. However, we are working on it. I'm really sorry for the inconveniences caused.

arne.lottmann
Mausschubser
Mausschubser

Beitrag von arne.lottmann »

I can only speak for Firefox 21 running on Linux, but I end up with a complete printout when ticking the checkboxes "Print Background Colors" and "Print Background Images" on the Options tab; I also set the page size to a 4:3 format in landscape mode. This way I get one slide per page with no information missing.

Antworten

Zurück zu „Archiv“